FOOD DETECTIVE

Czy jedzenie, które spożywasz ma na Ciebie negatywny wpływ? Pierwszy na świecie test na nietolerancje pokarmowe do samodzielnego wykonania! Szybki i wiarygodny test na nietolerancje pokarmowa Sprawdza reakcje organizmu na 59 produktów żywieniowych. Wynik już po 40 minutach. Odstawienie pokarmów wykazujących pozytywną reakcję może polepszyć samopoczucie już nawet po kilku dniach.

.

Czym dokładnie jest nietolerancja pokarmowa?

Długotrwałe choroby, o podłożu trudnym do zdiagnozowania mogą mieć swoją przyczynę w nietolerancji pokarmowej. Jest ona niewłaściwą reakcją organizmu na składniki pewnych pokarmów, co samo w sobie może objawiać się na wiele sposobów. Niektórzy będą mieć tylko jeden objaw, np. ostre bóle głowy, podczas gdy u innych objawi się to zespołem jelita drażliwego, migrenami, problemami skórnymi czy niedomaganiami układu oddechowego.

Alergia pokarmowa to nie to samo co nietolerancja pokarmowa.

Obydwa terminy zazwyczaj są mylone. Przy standardowej alergii pokarmowej po spożyciu określonego pokarmu występuje zazwyczaj ostra i natychmiastowa reakcja układu immunologicznego. Objawy alergii pokarmowej to kichanie, wysypka, podrażnienie skóry, katar, opuchlizna, zmęczenie, biegunka, wymioty.

Organizm alergika, mający kontakt z substancją uczulającą, wytwarza określone przeciwciała (IgE), które mają zwalczyć alergeny zawarte w pokarmie. Jeśli dana osoba znów spożyje alergizujące pożywienie, wywoła to odpowiedź układu immunologicznego, której efektem jest wydzielanie histaminy i innych substancji. Alergiczne reakcje na pokarm, ze względu na dotkliwość, mogą być zróżnicowane, a niektóre mogą okazać się śmiertelne.

fd2